O láske a ako si vybrať správneho partnera. ..

8. decembra 2014, Ľubomír Tongeľ, Nezaradené

Pred nejakým časom som mal pocit, že je potrebné, aby som sa občas vyjadril k vážnym spoločenským témam. V tej dobe som sa venoval školstvu, zamestnanosti a rómskej problematike. Dokonca som prinášal aj podľa môjho názoru logické a celkom zaujímavé riešenia. Na dlhý čas som stratil motiváciu hľadať riešenia. Teraz sa mi motivácia vracia a preto sa začnem znova vyjadrovať k tradičným témam a pridám k ním aj zdravotníctvo a teraz aj výber správneho partnera.
Ale dnešný blog bude špeciálny. Dúfam, že mi to kamaráti odpustia, bude o hľadaní šťastia v podobe toho správneho partnera a partnerky. Je to môj prvý a zároveň aj posledný na túto tému.
Skoro každý človek túži mať niekoho pri sebe, najprv ide o to aby nebol sám, alebo mu ide iba o plnenie si biologických potrieb. Neskôr prichádza aj potreba mať rodinu. Každý má iné kritéria výberu, ale prezentujeme ich podobne. Najprv sa pozeráme na výzor, v hlave máme svoj ideál, o ktorom nevieme ako vznikol, ale vždy si hľadáme niekoho, kto spĺňa schému, alebo sa k nej približuje. V spoločnosti je tiež určitý ideál krásy, lenže ten ideál nie je pre všetkých a keď sa mi páči niekto iný, ako sa páči spoločnosti, tak sme odsudzovaní.
Dostávame sa k druhému kritériu a to k duševnému porozumeniu a „sadnutiu si pováh“. Toto kritérium je hádam najdôležitejšie a ľudia ho začínajú brať vážne až v neskoršom veku a po zlých skúsenostiach, zväčša je už neskoro. Niekde sem zaradím aj tzv. chémiu, kedy jeden druhému voniame, chutíme a brutálne sa priťahujeme. Kedy nám chémia v nocí nedá spať, kedy aj toho najtvrdšieho chlapa rozplače, kedy ti srdce bije iba pre toho druhého a nevieš bez neho žiť, kedy ti stačí, že pri tebe spí. Kedy ti na tom druhom viac záleží ako na sebe a ľúbiš ho viac ako seba. A kedy ti berie chuť žiť… alebo ti dáva chuť žiť… Chemici by povedali, že testosterón, estrogén, oxytocín, endorfíny. Tie s nami spravia divy .
Tretie kritériu, ktoré sa stáva v poslednej dobe hádam najdôležitejším, je schopnosť postarať sa o rodinu. Je to prirodzené, že partner od partnera očakáva, že sa bude snažiť, aby rodina neumrela od hladu a aby zabezpečil aj niečo naviac.
Celý život som pozoroval ženy a neskôr iné páry, že ako im to ide pri správnom výbere partnera a ako sa im to vyvíja. Sledoval som tie krásne začiatky, zaľúbenosť, až po prvé problémy a či sa im to podarilo vyriešiť. Bohužiaľ mám veľa skvelých priateľov, ktorí stratili svoje šťastie pre maličkosti.
Ďalej som zistil, že nie každý sa hodí do vzťahu, či pre rodinu. Niekto chorobne podvádza, niekto nevie ľúbiť, iný je alkoholik, či narkoman, niekto násilník, ďalší sa zase nevie postarať o rodinu. Bohužiaľ si vyberáme aj takéto typy aj keď vieme, že to zlé dopadne. Potom rodina trpí a hlavne deti.
Zistil som aj to, že nájsť pre seba toho „ideálneho“ je veľmi ťažké. Žien je veľa, ale ktorá je tá pravá? Nezmení sa časom z „ideálnej“ na nie príliš ideálnu?
Áno, je to ťažké, ale dá sa to, len treba dávať veľký pozor. Nájsť toho pravého nie je samozrejmosť, ako sa hovorí, že žien, či mužov sú milióny, je to DAR! Ktorý prichádza iba raz za život, či maximálne dva krát!!!
Tento dar si ľudia zväčša nevážia a hľadajú ešte niečo lepšie a dokonalejšie, lebo sme našli nejakú chybičku. Áno, nikto nie sme dokonalí a keď chceme, tak chybu nájdeme. Chyby treba hľadať, ale tie maličké tolerujme, lebo lepší už nepríde. To zistíme až neskôr. Kedy sa nám bude zdať tá chybička taká nepodstatná, len škoda, že tá osoba už nie je pri nás, ale robí šťastného niekoho iného.
Zistil som aj to, že vieme odpustiť pre lásku aj chybičky krásy a vieme sa pobiť za toho partnera pred priateľmi, či rodinou, ktorá má inú predstavu o ideále a dokonca urobíme pre lásku aj také veci, ktoré by boli za normálu nemožné.
Ľudia, ak ste našli ten svoj dar, tak sa snažte celý život o to, aby ste oň neprišli, dávajte mu toľko lásky, koľko len dokážete, určite sa vám to vráti. Neriešte to, čo si myslí okolie o vašej láske. Vy si chráňte svoje šťastie a stojte pri ňom aj v dobrom, či zlom. To zlé vás viac spojí a posilní. Robte to pre vás a pre spokojnosť rodiny. Správnym výberom podľa správnych kritérii, zabráňte zbytočným rozchodom, rozvodom a strate šťastia, ktoré mohlo trvať celý život. Zistíte, že máte dom, super auto, 40 a prázdny dom. Ja si svoju partnerku predstavujem ako starú babku, ku ktorej sa túlim, ktorú objímam, aj keď „máme cez 70“! A už nevidím iné ženy. Toto je šťastie a nie meniť partnerov, keď zostárne, alebo má ťažké obdobie… vtedy je tá pravá a ten pravý…